Boyun Hareketleri


Boyun Hareketleri

Boyun düzleşmesi ve boyun ağrılarından kutulmanın bir diğer yolu da boyun hareketleridir. Bu hareketler sayesinde boyun bölgesinde bulunan kaslar güçlenmekte ve baskı aza indirilmektedir. Pek çok boyun hareketi mevcuttur.

Öncelikle başlangıç (nötral) pozisyonu alınmaktadır. Bu pozisyonda hareketlere başlamadan önce boynun durması gereken şekil alınır. Baş ve boyun aynı hizada ve dik durmalı, gözler ise tam karşıya bakacak şekilde ayarlanmalıdır. Yapılan her boyun hareketinde bu pozisyonun bozulmamasına özen gösterilmelidir.

İlk olarak kas güçlendirme hareketlerinden başlayalım.

Başı öne eğmeye karşı direnç hareketinde eller alına koyulur ve baş öne doğru itilmeye çalışılır. Eller buna karşı bir kuvvet uygulayarak başı tutmaktadır. Bu hareket süresince ona kadar sayılmaktadır. Üç defa tekrarlanacak şekilde hareketlere devam edilir.

Başı arkaya eğmeye karşı direnç hareketinde ise eller başın arkasına gelecek şekilde sabitlenir. Az önceki gibi baş arkaya doğru itilmeye çalışır ancak eller bu sırada başa ters bir kuvvet uygulayarak onu tutar. Hareket onar saniye süre ile üç defa tekrarlanarak yapılmalıdır.

Başı yana doğru eğmeye karşı direnç hareketinde öncelikle el başın sağına konulur ve sağa doğru itmeye çalışılırken elle bu hareket engellenir. Daha sonra aynı hareket sol taraf için uygulanır. Bu hareketlere sağ tarafta üç, sol tarafta üç olmak üzere onar saniye süre ile devam edilmelidr.

Başı döndürmeye karşı direnç hareketi sırasında sağ el başın arka bölgesine, sol el ise şakaklara konularak sağ omza bakmaya çalışılır. Daha sonra başı sağa doğru döndürmeye çalışırken eller yardımı ile bu harekete engel olunur. 10 saniye boyunca bu hareket sürdürülür. Ardından aynı şeyler el değiştirilerek sol taraf için de tekrarlanır ve 10 saniye süresince devam ettirilir.

Omuz kavşağını güçlendirme hareketinde eller göğüs, burun ve baş üstü hizasında bir araya getirilir. Ardından eller birbirine doğru itilmeye başlanır. Ellerin çekilerek hareketin uygulanması da mümkündür. Bu hareketler de 10 saniye süre ile üçer defa yapılmalıdır.

Şimdi boyun hareket açıklığını önleyecek hareketlerden devam edelim.

Öncelikle başı sağa doğru çevrilip ve üçe kadar sayılmalıdır. Daha sonra başlangıç pozisyona gelerek biraz dinlenilir ve aynı hareket sol tarafa doğru tekrarlanır. Her iki yana da beşer defa yapılması uygun görülür.

Diğer harekette baş çok zorlamadan öne doğru eğilmektedir. Ardından başlangıç pozisyonu alınıp dinlenir ve aynı şekilde baş arkaya doğru eğilir. Tekrar başlangıç pozisyonuna dönülür. Bu hareket de 5 defa tekrarlanarak uygulanır.

Bir sonraki harekette baş sağ omza doğru eğilmektedir. Kulağın omza değmesi yeterlidir. Ardından başlangıç pozisyona gelerek dinlenilir ve aynı hareket sol omza doğru uygulanır. Bu hareket de beşer defa yapılmalıdır.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , ,
Eklenme Tarihi: 7 Şubat 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın