Boyun Ağrıları İçin Egzersizler


Boyun Ağrısı

Boyun ağrısı günümüzde hemen hemen her insanda görülmektedir. Bazen bu ağrılar kısa süreli bazen ise uzun süreli can yakan ağrılardır. Boyun ağrılarında kısa süreli ağrılar tehlikeli değildir. Yalnız uzun süren ve geceleri ağrıyan ağrılar tehlikeli olabilir. Çünkü kısa süreli ve hafif ağrılar o gün yaptıklarımızdan kaynaklanmaktadır. Bu ağrılar öne eğik biçimde durmaktan, uzun süre ayakta beklerken kambur durmaktan veya uyurken uygunsuz biçimde uyumaktan oluşabilmektedir.

Bunlara benzer durumlarda da söz konusudur. Yalnız uzun süreli ağrılar da korkmamız gereken şeyler vardır. Mesela boyun fıtığı, boyun kanseri gibi tehlikeli hastalıkların habercisi olmaktadır. Bu gibi durumlarda her zaman erken teşhis önemlidir. Ve hemen bir hekime başvurmak gerekir. Hekim kontrolünde tedavi edilmelidir.

Eğer ağrınız kısa süreli ağrılar ise korkulacak bir şey yoktur ve hekime başvurmanız gerekmemektedir. Bu yazıyı okuyorsanız zaten hekime gitmeden tedavi edilmeniz mümkündür. Çünkü hekimler bu gibi rahatsızlıkta bizlerin söyleyeceği egzersiz programlarını önermektedir. Bu egzersiz programları standarttır. Bu programı düzenli yapan kişiler 2-3 hafta gibi kısa sürede ağrıdan kurtulabilmektedir.

Boyun Ağrısı İçin Egzersizler

Boyunu Sağ Sola Eğme İşlemi: Dik bir duruş alın. Oturarak veya ayakta olabilir. Boynunuzu sol omuzunuza doğru yavaşça eğin. Eğerken elinizi başınızdan tutup destek verin. 3 saniye kadar bekleyin. Aynı işlemi 2 saniye ara ile sağ tarafa da yapın. Sağ sol olmak şartı ile bu işlemi düzgün biçimde 10 kere tekrarlayın.

Başı Yukarı Aşağı Eğme Hareketi: Bir önceki egzersiz gibi dik durun. Başınızdan tutarak aşağıya doğru eğin. 3 saniye kadar bekleyin ve bu işlemi aşağı yukarı olarak 10 kere tekrarlayın.

Omuz Hareketi: Omuzlarınızı öne doğru daire çizecek biçimde hareket ettirin. Bu şekilde 15 saniye kadar devam edin. Ardından bu hareketi terse doğru yani geriye doğru yapın ve 15 saniye kadar hareket ettirin. Bu egzersizle omuz, sırt, göğüs ve boyun kaslarınız esneyecektir.

Boynunuzu sağa sola çevirme: Başınızı sağ doğru çevirin 3 saniye bekleyin ardından sola çevirin 3 saniye bekleyin. Bu hareketi 10 defa tekrarlayın.

Unutmayın!

Bu hareketleri düzgün ve düzenli yapın aksi halde ağrılarınız geçmez ve boşa vakit geçirmiş olursunuz!

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , ,
Eklenme Tarihi: 11 Şubat 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın