Boyun Düzleşmesi Egzersizleri Nelerdir


Boyun Düzleşmesi

Boyun düzleşmesi genellikle gençler de ve orta yaşlı insanlarda görülen bir hastalıktır. Boyun düzleşmesi boyunda bulunan kasların ve disklerin zedelenmesi sonucu oluşur. Boyun düzleşmesi ağrılar ile ortaya çıkan bir hastalık. Tedavi edilmesi çok kolay ve hoş bir hastalıktır.

Boyun düzleşmesinin sebebi günlük yaptığımız işlerimizden veya hareketlerimizde kaynaklanmaktadır. Ağır yük taşıyan bir işte çalışıyor isek boyun düzleşmesi hastalığı kaçınılmazdır. Bu hastalık genellikle bilgisayar başında uzun süre öne eğik biçimde oturmaktan, uyurken yattığımız yastığın yüksek ve sert olmasından veya ağır yük kaldırmaktan ve taşımaktan meydana gelen bir hastalıktır.

Boyun düzleşmesi hastalığının tedavisi çok kolaydır. Bu hastalığa ilk defa yakalanıyor iseniz doktora başvurmanızda fayda vardır. Çünkü doktor kontrolünde verilen egzersizler ile bu hastalık atlatılmaktadır. Doktorun sizlere vermiş olduğu egzersizleri yaparak 2-3 hafta gibi kısa sürede ağrıları atlatabilirsiniz. Bu egzersizler genellikle boyun hareketleridir.

Boyun Egzersiz Programı

Boyun düzleşmesinde genellikle aşağıda bulunan hareketler yapılmaktadır. Bu hareketleri düzenli olarak yapmak hem ileride oluşabilecek boyun fıtığının hem de bel fıtığı gibi hastalıkların önüne geçmek mümkündür.

Boyun Geri Çekme: Bir koltuğa veya sandalyeye dik bir şekilde oturun. Dümdüz ileri bakın ve bir yere odaklanın. Boyunu yavaşça geri çekin ve gergin bir haldeyken 3 saniye kadar bekleyin. Tekrar yavaşça normal pozisyona gelin. Bu hareketi 10-15 defa tekrarlayın.

Boyun Gergin İken Geri Bakma: Boynunuz gergin iken yavaşça yukarıya doğru bakın. Bu vaziyette 3 saniye kadar bekleyin. Bu hareketi 2 saniye bekleyerek 10-15 defa tekrar edin.

Boynu Sağa Sola Germe: Dik durumda iken elinizi başınıza koyun ve yavaşça başınızı sağ çekin. 3 saniye bekleyin ardından sola çekin ve 3 saniye bekleyin. Bu hareketi 10-15 defa yapın.

Boynu Sağa Sola Çekme: Germe işlemi gibidir. Yalnız sağa sola bakılarak bu işlemi yapın.

Başı Öne Eğme: Ellerinizi birbirine kenetleyin. Kafanızdan tutun ve öne doğru yavaşça bastırın 3 saniye kadar bekleyin ve bu hareketi de 10-15 defa yapın.

Omuzları Geri Çekme: Ayağa kalkın ve omuzlarınızı geri çekin 3 saniye kadar bekleyin ve 10-15 defa tekrarlayın.

Bu hareketleri yaparken ağrı ve sızlama olursa hemen ara verin. Bu hareketleri düzenli olarak yapmanız hemen iyileşmenize yardım edecektir.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , , , ,
Eklenme Tarihi: 11 Şubat 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın