Boyun Düzleşmesi Egzersizleri ve Hareketler


Boyun Düzleşmesi Egzersizleri

Gün içerisinde her bir hareketimizin vücut sağlığı açısından önemini göz ardı etmemeniz gerekmektedir. Bunlardan birisi de sürekli sabit olarak masa başında oturmak, bilgisayarla ilgilenmek veya çeşitli mesleklerden kaynaklanan boyun düzleşmesi rahatsızlığında uygulanacak egzersizleri ve hareketleri bilmektir. Bu önemli konuda ne kadar başarılı bir yol alırsanız, o kadar hızlı bir biçimde bu problemleri aşabilirsiniz.

Boyun Düzleşmesi Egzersiz Programları nelerdir?

  • Boyun Bölgesinde Geri Çekme Hareketi

Düz bir zemin, tabure veya sandalye gibi alana oturduktan sonra karşı tarafa düz bir açıyla bakmalısınız. Sonrasında boyun bölgesini hafif bir şekilde geriye çekmeli ve bakış açınızı oynatmamalısınız. Bu şekilde 3 saniye beklemeli ve sonrasında yeniden eski halinize dönmelisiniz. Bu hareketi 10 defa yapmanız halinde boyun düzleşmesine katkısını görebileceksiniz.

  • Boynunuzu Gerginleştirerek Yukarı Bakma Hareketi

İkinci hareket olarak boynunuzu gergin bir hale getirdikten sonra yukarı bakma hareketini uygulayabilirsiniz. Yine 3 saniyelik bir sürenin ardından normal hale geldikten sonra bir süre nefes almalı ve yeniden yapmalısınız. Bu hareketi de 10 kez yapmanız boyun düzleşmesini tedavi etmek amacıyla yeterli olacaktır.

  • Boynunuzu Sağa ve Sola Germe Hareketi

Elinizi başınızın üzerine hafif bir şekilde koyduktan sonra sağ veya sola çekme hareketlerini tekrarlamalı ve 3 saniyelik sürecek bu hareketleri 5’şer kez her iki yön için de uygulamalısınız.

  • Boynunuzu Sağa veya Sola Çevirme Hareketi

Tıpkı yukarıdaki hareket gibi bu kez elinizi yanlarda bırakarak ve yalnızca baş kısmını sağa veya sola çevirme ile bu hareketi boyun düzleşmesine karşı kullanabilirsiniz.

  • Elleri kenetleyerek Başı Eğme Hareketi

Her iki elinizi birbirine kenetledikten sonra başınızın üzerine koymalı ve çenenize doğru hafif bir eğme hareketini uygulamalısınız. Yalnızca bir saniyelik bekleme sürecinde bu hareketin etkili olacağını görebilirsiniz. Düzenli olarak bu hareketleri uygulamaya özen göstermeli ve boyun düzleşmesine karşı tedbirlerinizi egzersiz programları sayesinde almalısınız.

  • Omuzları Geri Atma ve Sıkıştırma Hareketleri

Her iki omzunuzu da geriye doğru çekerek sıkıştırma hareketlerini yapabilir, kürek kemiklerinde etki edecek bu hareket sayesinde boyun omurlarını da daha sağlıklı bir hale getirebilirsiniz. Bekleyeceğiniz 5 saniyenin ardından normal konuma geçerek 5 kez bu hareketi tekrar etmelisiniz.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , ,
Eklenme Tarihi: 18 Şubat 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın