Boyun Düzleşmesi Egzersizleri


Boyun Düzleşmesi Egzersizleri

Boyun düzleşmesi günümüz yaşam şartları nedeni ile en çok meydana gelen omurga rahatsızlıklarından birisidir. Özellikle uzun süre masa başı iş yaparak hareketsiz kalanlar da boyun düzleşmesi sıkça görülen bir durumdur. Boyun düzleşmesi çeşitli egzersizler sayesinde iyileşebilen bir hastalıktır. Bu hastalığın tedavisinin kolay ve kısa süreli olmasında erken teşhisin payı oldukça büyüktür.

Sağlıklı bir bireyde ki boyun omurları öne doğru kavislidir. Boyun omurlarının arkaya doğru kavis yapmasına ise boyun düzleşmesi denilmektedir. Boyun düzleşmesi tedavi edilmez ise zamanla boyun fıtığına dönüşme riski taşır.

Boyun düzleşmesi olan kişilerin gün içerisinde sık sık ağrı şikayetleri olduğu için bu durum yaşam kalitelerini de düşürmektedir. Boyun düzleşmesi sonucu oluşan ağrılardan kurtulmak ve bu hastalığın tedavisi için yapılması gereken bir takım egzersizler vardır.

Boyun Düzleşmesi Egzersizleri

Başın öne doğru direnç kazanmasını sağlayan egzersiz: Vücudunuzu dik bir şekilde ayakta durun. Ellerinizi alın bölgenize koyarak başınızı arkaya doğru ittirmeye çalışın bu hareketi yaparken aynı anda başınızı da öne doğru eğmeye çalışın. Bu hareketi ile başınız ellerinize karşı direnç göstermeye çalışacağı için daima dik bir pozisyonda olmalıdır. Bu hareketi 3 kere aynı şekilde yapın.

Başın arkaya doğru direnç kazanmasını sağlayan egzersiz: Başınızın ön kısmının direnç kazanmasını sağlarken ki yaptığınız egzersizde olduğu gibi aynı şekilde dik durun. Bu kez ellerinizi ensenizde birleştirin. Elleriniz ile başınızı ön tarafa doğru ittirmeye çalışırken başınızı da arkaya doğru ittirmeye çalışın. Böylece başınızın arka kısma doğru direnç kazanmasını sağlamış olacaksınız. Bu hareketi arka arkaya en az 3 kere tekrar edin.

Başı yana doğru eğme egzersizi: Elinizi ilk olarak başınızın sağ tarafına sağ elinizi koyunuz. Eliniz ile başınızı sola doğru ittirmeye çalışırken başınızı da sağa doğru ittirmeye çalışarak elinize karşı direnç gösterin. Bu hareketi yaparken de diğer hareketlerde olduğu gibi vücudunuzun dik durmasına özen gösterin. Daha sonra aynı hareketi başınızın sol tarafı ile yapın. Bir kere sağ taraf bir kere sol taraf şeklinde hareketi en az 3 defa tekrar edin.

Üst trapez kası germe egzersizi: Vücudunuz dik bir şekilde başınızı sağ omzunuza doğru hafiçe eğin ve sağ kolunuzu başınızın üstünden uzatarak sol omzunuza doğru değdirmeye çalışın. Bu şekilde bir kaç saniye bekledikten sonra aynı hareketi diğer tarafınız ile uygulayın. Sıra ile bir sağ bir sol olarak bu hareketi en az 3 kere tekrar edin.

Kürek kemiklerini sıkıştırma egzersizi: Elleriniz yan şekilde hazır ol duruşunu yaparken omuzlarınızı yavaşça yukarı doğru yükseltin ve kürek kemiklerinizi arkada birleştirmeye çalışın. Bir saniye kadar bu şekilde durduktan sonra gevşeyin ve aynı egzersizi 3 kere daha tekrar edin.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , , , , ,
Eklenme Tarihi: 7 Şubat 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın