Boyun Fıtığı Egzersizleri Nasıl Yapılır


Boyun Fıtığı Egzersizleri Nasıl Yapılır

Boyun fıtığı çağımızın getirdiği hastalıkların başında gelmektedir. Boyun fıtığına neden olan en temel sebep sürekli oturarak iş yapmak yani hareketsiz kalmaktır. Bu nedenle hem boyun fıtığına yakalanma riskini azaltmak hem de başlangıç aşamasında ki boyun fıtıklarının iyileşmesini sağlamak amacıyla boyun egzersizleri yapmak gerekir.

Boyun fıtığı egzersizleri boyun bölgesinin daha güçlü ve esnek bir yapıya sahip olmasını sağlar.

Bu nedenle boyun fıtığı egzersizleri boyun fıtığı tedavisinde kullanılan etkili bir yöntem olduğu gibi bu hastalığa yakalanmamak için önlem amacıyla da yapılabilir. Boyun fıtığı egzersizleri ayakta dik bir poziyonda durarak yapılmalıdır.

Boyun Fıtığı Egzersizleri 

Fleksiyorta direnç: Bu egzersiz de eller alın bölgesine yerleştirilir. Eller ile başı arkaya doğru ittirilmeye çalışılırken başımızı da aynı anda öne doğru eğmeye çalışırız. Böylece başımız ile ellerimiz arasında bir direnç sağlarız. Doktorunuz farklı bir şey önermediyse bu hareketi arka arkaya 3 kere yapmanız yeterli olacaktır.

Ekstansiyona direnç: Bu egzersizi yaparken de ellerimizi başımızın arkasına koymalıyız. Ellerimiz ile başımızı öne doğru ittirmeye çalışırken başımızı da arkaya doğru ittirmeye çalışırız. Bu egzersizde ki temel amaç da ellerimiz ile başımızın direnç göstermesini sağlamaktır. Bu hareketlerde 3 kere tekrar edilir.

Yana doğru direnç gösterme: Bu hareketi yaparken ise sol elimizi başımızın yan kısmına koyarız. Elimiz ile başımızı sağa doğru eğmeye çalışırken baş bölgemiz ile direnç göstererek başımızı sola doğru eğmeye çalışırız. Daha sonra aynı hareketi sağ elimiz ile başımızı sola doğru eğerken başımızla direnç göstererek aynı hareketi yaparız. Sıra ile bir sağ bir sol tarafa doğru 3 kere aynı hareketleri yapmalıyız.

Öne ve arkaya baş eğme hareketi: Dik bir şekilde ayakta dururken başımızı yavaşca öne doğru eğerek bir kaç saniye bekledikten daha sonra başımızı arkaya doğru eğerek bir kaç saniye bekleyerek bu egzersizi tamamlamış oluruz. Sıra ile öne ve arkaya doğru aynı hareketleri yaparız. Bu egzersizi de diğer egzersizler de olduğu gibi arka arkaya 3 kere tekrar etmeliyiz.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , ,
Eklenme Tarihi: 25 Şubat 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın