Boyun Fıtığı Egzersizleri Nelerdir


Boyun Fıtığı Egzersizleri

Kol ağrıları, uyuşmalar, omurilik hasarları şeklinde ortaya çıkan ve boyun omurlarındaki disklerden kaynaklı olarak yaşanan boyun fıtığının tedavisinde ilk etapta egzersizlerden faydalanılmaktadır. Erken teşhis ile birlikte ilk evrelerde olduğu anlaşılan boyun fıtığının tedavisinde hangi hareketlerin yer aldığını sizlere iyi bir biçimde aktarmak istiyoruz.

İzometrik Egzersiz programları nasıl uygulanır?

Kişilerin ayakta uygulayabilecekleri ve boyun fıtığına karşı tedavi amaçlı olarak kullanabilecekleri egzersiz programları olarak İzometrik Egzersiz hareketlerini sizlere aktarmaya çalışacağız.

  • Fleksiyorta direncine yönelik hareketler: Ellerinizi birleştirdikten sonra alın bölgesine koymalısınız. Bir yandan başınızı öne doğru atmaya direnç gösterirken, diğer yandan elinizle, başınızı arkaya doğru itmelisiniz. Böylece uygulayacağınız bu hareketin boyun fıtığına karşı muhteşem bir etkisi olduğunu da hissedebileceksiniz. Bu halde 10’a kadar saymalı ve 3 kez bu hareketi tekrar etmeyi unutmamalısınız.
  • Ekstansiyona direncine yönelik hareketler: Ellerinizi kenetledikten sonra başınızın arkasına koymalısınız. Başınızı arkaya itmeye çalışırken, ellerinizle de buna engel olmak için bir hamlede bulunmalısınız. İçinizden 10’a kadar sayarak bu şekilde beklemeli ve 3 kez tekrar ettikten sonra diğer harekete geçmelisiniz.
  • Yana eğilme direncine yönelik hareketler: Sağ veya sol elinizi, yüzünüzü kaplayacak şekilde koyduğunuzda, başınızı o yöne doğru çevirmelisiniz. Elinizle de buna ters gelecek bir baskıyı uyguladığınızda, sizler de boyun fıtığına karşı kullanılacak egzersizlerden birisini daha tamamlamış olacaksınız.
  • Döndürme direncine yönelik hareketler: Elinizi önce sağ tarafta şakağa yerleştirmeli ve diğer elinizi de başınızın arkasına koymalısınız. Bir yandan da omzunuzun üzerinden bakmaya çalışarak, bu hareketi iki taraflı olarak da uygulamalısınız.

İzotonik Egzersiz programları nasıl uygulanır?

Boyun fıtığı için uygulanacak diğer bir egzersiz programı ise İzotonik Egzersizler olarak adlandırılmaktadır.
Başınızı sağa, sola, öne ve arkaya doğru eğerek birkaç saniye beklemeli ve bunu 5 kez uygulamalısınız.
Son olarak saat yönünde bir çember çizecek kadar döndüreceğiniz boyun bölgesinde 3 kez bu hareketi yaptığınızda izotonik egzersiz hareketlerini de başarılı bir şekilde tamamlamış olacaksınız.

Bu hareketleri düzenli olarak ve uzmanlar eşliğinde yapmaya devam ettiğinizde, tüm şikayetlerinizden kısa sürede arınabileceğinizi sizler de göreceksiniz.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , ,
Eklenme Tarihi: 18 Şubat 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın