Sırt ve boyun ağrısına iyi gelecek 6 öneri


Ağrınızın Nedenini Öğrenin

Bel ve boyun ağrılarının en mühim nedeni duruş bozukluğu. Omurgaya binen yükün eşit yayılması amaçlı dik durulması çok mühimdir. Fazlaca kilo ve egzersiz yapma alışkanlığının olmaması da ağrıların mühim sebepleri içerisindedir.

Ancak hayat kalitesini düşüren bel ve boyun ağrılarının sebepleri bunlarla sınırlı değil. Daha az karşılaşılmakla beraber daha kritik sayılan yedi ciddi sebep var; tümörler, fıtıklar, omuriliğin ya da omurganın farklı kistik hastalıkları, kemik anomalileri, farklı kanamalar, kemik kırıkları ve enfeksiyonlar. Ağrı, bu saydığımız sebeblerden birinden dolayı kaynaklanıyorsa bunun tedavisi çoğunlukla cerrahi yöntemlerdir.

Sırt ve boyun ağrısına iyi gelecek öneriler

İyi Uyuyun
Sırt ağrınız varsa uyumakta güçlük çekiyorsunuzdur. İyi uyuyamamak da sırt ağrınızı artırabilir. Bu döngü bu şekilde sürdürür. Bu sebeple daha iyi uyuyabilmek amaçlı sırtınızın en huzurlu edeceği pozisyonu yakalayabilmek mühimdir. Yan yatar pozisyonda dizlerinizin arasına bir yastık koyarak sırtınızın doğal yapısını koruyabilirsiniz. Sırt üstü yatmayı tercih ediyorsanız dizlerinizin altına yastık koymanız yararlı olacaktır.

Dik Oturun
Annelerimiz daima söyler: Dik dur. Çok haklılar, eğri oturmak, berbat duruş sırt ağrısını hepten kötüleştirir. Bilhassa uzunca süre oturarak çalışanların uyumlu olmayan pozisyonda kalmaları kritik sırt ve boyun ağrıları yaşanmasına sebeb olabilir. Klavyenizin üst kısmına doğru yumulmayın. Arkaya yaslanarak dik oturun, omuzlarınız rahat doğal pozisyonunda olsun ve bel boşluğunuzu destek vermek için yastık kullanın. Bununla birlikte ayak tabanınızın yere tam değiyor olması gerekmektedir.

Fizik Tedavi Uzmanına Danışın
Fizik Tedavi Uzmanları sizlere, sırtınızı koruyarak en uyumlu biçimde ne türlü oturacağınızı, nasıl kalkacağınızı ve ne türlü hareket etmeniz gerektiğini öğretebilir. Bununla birlikte sırt kaslarınızı güçlendirecek egzersizler hususunda da sizlere bilgi verebilirler. Çalışmalar göstermiştir ki, kas gücünüz ve vücut esnekliğiniz ne civarı artarsa sırt ağrınız o kadar az olabilir. Bunun için egzersizi hayat biçimi haline getirmeniz gerekir.

Sırtınız Ağrıyor Diye Devamlı Yatmayın
Sırt ağrısını hafifletmek için devamlı uzanmak yapılabilecek en kötü şeylerden biri olabilmektedir. Uzunca süre uzanmak ağrıyı artırabilir ve başka hastalıkların oluşmasına neden olabilmektedir. 1-2 günden fazla uzanmayın. Yavaş bir biçimde ayağa kalkmak ve yine egzersize başlamak çok mühimdir. Egzersiz sırt ağrısını çabuk bir biçimde hafifleten en etkili yollardan biridir. Yüzme, plates, yürüyüş ve yogayı deneyebilirsiniz.

Sıcak Uygulayın
Ağrılı bölgeye tahmini 20 dakika sıcak su torbası koymak ağrıyı epeyce hafifletir. İtinalı olarak bu uygulamayı yaptığınızda birkaç günün ardında dahi kendinizi daha iyi hissedebilirsiniz. Bazı vaziyetlerde dönüşümlü soğuk uygulamada etkili olabilir. Bu uygulamayı yaparken yanıklardan korunmak için torbanın altına uyumlu bir bez koymayı ihmal etmeyin ve üzerinizde torba varken uyumayın. Ayrıca sıcak bir duş, sauna, hamam, jakuzi de sizi epeyce rahatlatabilir.

Uyarı: Hekiminizin önerisine yönelik sıcak ya da soğuk uygulama yapmanızı öneriyoruz.

Masaj Yaptırın
Son çalışmalar haftada bir masaj yaptırmanın uzunca müddetli sırt ve boyun ağrılarını azalttığını işaret etmektedir. 10 hafta süresince haftada bir defa masaj yaptırdığınızda, 6 ay süresince ağrınızın azaldığını hissedebilirsiniz. Bunun dışında hekimler aracılığıyla tatbik edilen osteopati gibi yöntemlerle ağrınızın tedavisi mümkün olabilmektedir.

Uyarı: Ağrınızın tedavisi amaçlı öncelikle hekiminize danışmalısınız. Unutmayın ki doğru tedavi amaçlı ağrının sebebi bilinmelidir.

 

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler:
Eklenme Tarihi: 20 Temmuz 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın